Poco-Poco yang tersirat... ( ish..ish..ish.. )

Ade relevan nye... fakta ni...
Salam...pada kali ini aku nak  kongsikan kepada korang semua tentang sesuatu
yang menggemparkan kerana aku sendiri pernah buat (masa dalam kem kelompok kat Angulia Beach Resort).Iaitu tarian Poco-poco. Secara jujurnya aku tidak pernah
tahu dan ambil tahu tentang tarian ini,asal-usulnya dan motif tarian ini.
Namun segalaya berubah apabila pagi tadi aku menerima kiriman email dari salah seorang rakan sekelas kita
,membuatkan aku tersentak dan kaget sebentar. Mari sama-sama baca
emel ini
..


"Assalammualaikum.

 Alhamdulillah kerana kita semua masih bernafas lagi dgn keizinanNya.

 Saya ingin berkongsi dgn rakan2 semua tantang tarian pocoh2 yang
 sedang hangat ditarikan oleh semua lapisan masyarakat,umumnya
 masyarakat kita yg beragama islam terutama suri2 rumah dan badan2
 kerajaan ketika manghadiri kursus.


Sebenarnya tarian pocoh2 ini berasal dari Filipina bukannya dari
 Indon.Ia ditarikan oleh masyarakat yg berugama kristian ketika mereka
 menghadiri upacara sembahyang mingguan mereka.Lihatlah sahaja
  bagaimana pergerakannya, yg membentuk salib.


 Mungkin kita x perasan
 kerana kita suka mengikut2 sesuatu yg baru tanpa usul periksa.
 Inilah cara musuh2 islam mengenakan kita sedangkan kita tahu
 apabila kita melakukan sesuatu yg menyerupai sesuatu agama 
maka kita dikira merestui agama itu seperti amalan yoga
 yg telah difatwakan haram kerana menyerupai agama hindu.cuma
 tarian pocoh2 ini belum difatwakan haram lagi.
 Marilah kita sama2 fikirkan."

ermm.. memang perkara ni ada kaitan dengan agama dan akidah kita, sejauh mana kesahihan perkara ni aku x pasti, tapi yg pasti.. jika benar ini adalah agenda musuh agama kita untuk menjatuhkan kita.. so..nasihat aku.. jgan la menari dengan cara macam ni...k :-)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger

Laman Editor

Adakah anda berasa selesa dengan "keadaan" diri anda sekarang?

anda tetamu ke:-

Ada apa dengan blog ini?

salam... blog ini direka bertujuan untuk mengumpul seberapa ramai pelajar kaunseling yang ada khusus untuk mengemukakan pendapat.. idea dan pastinya cadangan-cadangan ataupun informasi yang berguna untuk semua. Semoga dengan adanya laman blog ini kita dapat memperhebatkan lagi kemudahan teknologi yang sedia ada dan seterusnya memperkasakan profesionalisma kaunselor di martabat dunia..